۷ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 30736381
T T
۰ نفر

تهران – نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصويب كردند: ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز به رياست رييس جمهوري يا نماينده ويژه وي با 23 عضو از وزيران و مسوولان ذيربط تشكيل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس روز چهارشنبه در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماده 3 این لایحه را بررسی و با 107 رای موافق، یك رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر تصویب كردند.

با تصویب نمایندگان مجلس به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرایی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ستادی متشكل از وزیران دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، كشور، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهادكشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یا معاونان ذیربط آنان و دو نفر از نمایندگان عضو كمیسیون‌های اقتصادی و حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس و روسای سازمان های تعزیرات حكومتی، جمع آوری و فروش اموال تملیكی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازرسی كل كشور تشكیل شود.

از دیگر اعضای ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز، رییس ستادكل نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، روسای كل بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و گمرك ایران، رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، رییس‌اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و نماینده تام الاختیار رییس قوه قضاییه هستند.

تصمیمات این ستاد كه با ریاست رییس‌جمهوری یا نماینده ویژه وی تشكیل می‏شود، پس از امضای رییس در موضوعات مرتبط با قاچاق كالا و ارز برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراء است.

براساس این مصوبه، دستگاه‌های مرتبط با امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز از جمله دستگاه قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد وظیفه دارند در حدود اختیارات این ستاد، همكاری كامل را با آن داشته باشند.

نمایندگان مجلس در تبصره این ماده نیز مقرر كردند: كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان‏ها زیر نظر ستاد و حسب مورد با اعضاء متناظر ستاد و ریاست استاندار تشكیل ‏شود.

سیام**9121**9132

سرخط اخبار سیاست